به گزارش ایرنا عباس حسن خوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 299 نفر از این تعداد در حوزه های انتخابیه پنج شهر ارومیه، سرو، سیلوانا، قوشچی و نوشین و مابقی در حوزهای روستایی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ارومیه رکورد دار کشور در تعداد ثبت نام کنندگان شوراهاست، ادامه داد: میزان مشارکت سیاسی و اجتماعی در ارومیه به دلیل بالا بودن تعداد روستاها و همچنین بالا بودن سطح رفاه عمومی در سطح جامعه بالاست.
وی اضافه کرد: تاکنون 250 نفر از حوزه مرکزی ارومیه، 13 نفر از شهر نازلو، 15 نفر از صومای برادوست، 14 نفر از شهر سیلوانا و هفت نفر از انزل ثبت نام کرده اند.
فرماندار ارومیه ادامه داد: در حوزه روستایی نیز یکهزار و 104 نفر از حوزه مرکزی، 234 نفر از حوزه نازلو، 127 نفر از حوزه انزل، 217 نفر از حوزه صومای برادوست و 346 نفر از حوزه سیلوانا ثبت نام کرده اند.
حسن‌خانی با اشاره به اینکه درصد مشارکت زنان در دوره چهارم 6 درصد بوده است، اضافه کرد: مشارکت زنان در این دوره به بیش از 16 درصد رسیده است.
به گزارش ایرنا سیروس صادقی، غلامرضا اتابکی، عباس سیدذکریایی، زهرا روحی، عبدالناصر نظریانی، منیژه حاجی سالم، لقمان بیضاوی و اکبر حسن بگلو به عنوان اعضای اصلی و رجبعلی مصطفوی، نادر فرجی، فریدون حیدراسدی، یونس حساس و مالک ولی زاده نیز به عنوان اعضای علی البدل برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرستان ارومیه انتخاب شده اند.
پیش از آن نیز فخرعلی محمد نیکبخت، دبیر اجرائی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان غربی، اسامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان ارومیه را شامل مرتضی نظری/رئیس هیات/، علیار خلیل زاده گویجلو /عضو هیات/، علیرضا صفری /عضو هیات/ و یوسف حسن پور /عضو هیات/ اعلام کرده است.
8135/3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.