ناصر امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا چهارمین روز از انتخابات شوراهای اسلامی 351 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد سه نفر از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر، زن و 348 نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه شهری چهار نامزد روحانی ثبت نام کردند، ادامه داد: از تعداد ثبت نام کنندگان 63 نفر در حوزه شهری شامل 56 نفر از شهر میاندوآب، چهار نفر از شهر چهاربرج و سه نفر از شهر باروق و 288 نفر در حوزه روستایی از جمله 199 نفر در بخش مرکزی، 57 نفر از بخش باروق و 32 نفر از بخش مرحمت آباد ثبت نام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان میاندوآب افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان تا چهارمین روز، 112 نفر سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در ادوار گذشته را دارند.
وی متوسط سنی داوطلبان را 25 تا 30 سال اعلام کرد.
فرماندار ویژه میاندوآب گفت: در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تعداد اعضای شوراها در شهر میاندوآب از یازده نفر به هفت نفر کاهش یافته و این در حالی است که در دوره چهارم، تعداد اعضای شورای شهر میاندوآب 11 نفر بود.
امیری اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضای اصلی شورای شهرهایی که جمعیت آن‌ها بین 50 هزار تا 200 هزار نفر است هفت نفر و تعداد اعضای علی‌البدل 5 نفر تعیین شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس در این شهرستان به تفکیک در شهر میاندوآب هفت نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی البدل، در شهرهای باروق و چهاربرج نیز پنج نفر به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی البدل که در مجموع 17 نفر به عنوان عضو اصلی و 11 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان میاندوآب در راستای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت تمامی قوانین و مقررات حاکم بر انتخابات در سه شهر میاندوآب ، باروق و چهاربرج و 191 روستای بخش های تابعه با تعداد نزدیک به پنج هزار نفر عوامل اجرائی شامل نماینده فرماندار و بخشدار، اعضای شعب و اعضای نظارت آماده برگزاری انتخاباتی پرشور، با حضور حداکثری مردم شهرستان می باشد.
وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی تعداد 243 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا، در روستاهای بخش باروق تعداد 104 نفر به عنوان اعضای اصلی و همچنین در روستاهای بخش مرحمت آباد تعداد 30 نفر به عنوان عضو اصلی و در مجموع 377 نفر شورا در 63 شعبه اخذ رأی شهری و 172 شعبه اخذ رأی روستائی با رأی مستقیم مردم انتخاب خواهند شد.
به گزارش ایرنا،29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت با دارا بودن سه نقطه شهری، با 199 روستا و سه بخش در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.