امروز 29 اسفند 1395 خورشیدی برابر با 20 جمادی الثانی 1438 هجری و 19 مارس 2017 میلادی است و دختر نبی ‌مکرّم اسلام و اسوه زنان عالم در چنین روزی در مکه به دنیا آمده است تا این سالروز به عنوان روز مادر و روز زن گرامی داشته شود.
روز مادر، روز کسی است که چون کوه صبور و با استقامت، چون درخت با طراوت و پاکدامن، چون خورشید گرمی ‌بخش و فروزان، چون صبح زیبا و فرح بخش، چون آسمان روشن و گسترده‌ و چون ستاره درخشنده‌ است.
با آنکه می‌دانیم تو در استعاره نمی‌گنجی، سعی می‌کنیم بهترین واژه‌ها را کنار هم ردیف کنیم شاید قطره‌ای از دریا را سروده باشیم.
اینک با این کلمات دست و پا شکسته به پابوس رنج‌ها و شب‌زنده‌داری‌هایت آمده‌ایم تا از کوتاهی‌های کودکانه مان در گذری و بوسه‌مان را بر دستان سرشار از عاطفه و لبریز از محبت و مالامال از عشق خدایی‌ات، پذیرا باشی.
مادر بگذار صورت چروک و دستان پینه ‌بسته‌ات را که چون چتری از محبت، ما را در مسیر تندباد حوادث حمایت کرده‌اند، می بوسیم تا یکی از میلیون‌ها حقی که بر گردنمان داری ادا کرده و کوچک‌ترین وظیفه‌مان را که سپاس از توست، انجام دهیم.
امروز ارومیه همزمان با فرا رسیدن فصل بهار غرق در شادی و شیرینی است و مغازه داران به عشق روز مادر شیرینی های رنگارنگی را در بازار و بین مردم پخش می‌کنند و روز مادر را به مادران تبریک می‌گویند.
برخی ها در کنار خیابان خیمه گاهی را راه انداخته اند و به خاطر روز مادر اقدام به پخش شیرینی و شربت در محله خود می کنند و برخی دیگر در روز مادری که مصادف با روز عرفه است، بر سر مزاار مادرانشان می روند.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی در رابطه با مقام و منزلت حضرت زهرا (س) معتقد است که توصیف و شناخت کامل حضرت فاطمه زهرا (س) فراتر از عقل و شناخت بشری است.
حجت‌ السلام محمد خان‌بابایی، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین الگوی زنان مسلمان جهان است و باید بدانیم که حضرت فاطمه زهرا زنی بود که دنیا از اول خلقت به خود ندیده است؛ زهرای اطهر در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کردند و به شهادت رسید و جوانان ما هم باید رسالت فاطمی آن حضرت را در دفاع از ولایت ادامه دهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در رابطه با اهمیت ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سعادت دنیا و آخرت را برای فرد به ارمغان می آورد و امام صادق (ع) در حدیثی گفته اند که ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از هر نماز برای من محبوب تر از هزار رکعت نماز مستحبی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در رابطه با زندگی و سیره حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت حدود 10 سال با حضرت علی(ع) زندگی کردند ولی در این مدت نحوه زندگی ایشان برای ما الگو و سرمشق است و حضرت فاطمه با آن که سن کمی داشتند همسری نمونه، مادری فداکار، دختری هوشیار و از همه مهمتر مدافع ولایت بودند و در این راه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: اگر سیره و راه و روش حضرت زهرا (س) را در زندگی خود ادامه دهیم واقعا زندگی ما متحول و تغییر قیافه می دهد و از خداوند می خواهیم.
به گزارش ایرنا ام ابیها، ام الحَسَنین، اُمُّ السِّبطَین وامُّ الائمَه از کُنیه‌های آن بانو و صدیقه، کبری، بتول، سیّده‌ی نساءالعالمین، مطهّره، راضیه، مرضیه، طاهره و محدثه از القاب آن حضرت است.
مادرش، خدیجه بنت خویلد است؛ فاطمه‌ی زهرا (س)، فرزند رسول اللَّه، همسر ولیُّ اللَّه و مادر اوصیاء اللَّه است که خداوند در آیه‌ی تطهیر به پاکی او شهادت می‌دهد.
حضرت زهرا بهترین زنان در بین عالمیان تا روز قیامت و سیده‌ی همه زنان عالم است و از چنان جایگاهی نزد الهی برخوردار است که رسول خدا (ص) غضب و خشنودی آن بانو را به غضب و خشنودی خداوند گره می زند.
یکی از یادگارهای حضرت زهرای مرضیّه (س) تسبیحِ آن بزرگوار در تعقیب نمازهاست که در روایات امامان (ع) به نام تسبیحات حضرت زهرا (س) آمده است.
پیامبرصلی الله علیه وآله در حدیثی می فرمایند: ' مَن أَحَبَّ فاطِمَةَ ابنَتی فَهُوَ فِی الجَنَّةِ مَعی/ هر کس دخترم فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت با من همراه خواهد بود/ که این نشان از مقام و منزلت حضرت زهراست.
ساده زیستی و دوری از تجمل از نکات مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بوده، مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی همگی از خصوصیات آشکار سیده زنان عالم است.
امروز باید جوانان و بانوان و دختران ما از راه و روش و سیره زندگی آن حضرت درس ایثار و شجاعت و حجاب و عفاف بگیرند؛ آن حضرت در کمک به نیازمندان از خود می گذشت و به آنها کمک می کرد مگر می شود دم از راه و سیره فاطمه زد و به آن عمل نکرد.
8135/ 3072 ** گزارش از: غریب شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.