یدالله نوبخت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش بیشتر در سال آینده و با همت همکاران و مسئولان شهرستان اشنویه موضوع طرح سپاس و تکریم و تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر در سال آینده بیش از سال 1395 شمسی خواهد بود.
وی یاداور شد: از جمله ماموریت های اصلی بنیاد شهید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری طرح سپاس می باشد یعنی مراجعه (خادم به مخدوم) مراجعه مسئولین به خانواده های شهدا وایثارگر برای تحقق این هدف بنیاد شهید شهرستان باهمتی بیشتر و در لبیک گویی به طرح سپاس امسال بالای 350 مورد دیدار تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا وایثارگر را به عمل اورده است که طبق مقایسه مسئولین استان جزء شهرستان های موفق هستیم.
وی همچنین در خصوص تکمیل، مرمت و یکسان سازی مزار شهدای شهرستان اشنویه درسال آینده، اظهار کرد: تعداد 10 مزار شهید در سال 95 مرمت و یکسان سازی شد و سال آینده نیز در صورت تخصیص 700 میلیون ریال مصوبه شورای برنامه ریزی شهرستان، در سال 96 20 مزار شهید باقی مانده نیز مرمت و یکسان سازی می شود.
نوبخت افزود: از دیگر اهداف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با تلاش فرماندار و امام جمعه شهرستان اشنویه امسال در بین شهرستان های استان مورد تقدیر استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت.
وی در مورد نامگذاری مکان ها، میدان ها، خیابان ها و سایر مکان ها بنام مبارک شهدا گفت: در شورای نامگذاری شهرستان به این موضوع مهم توجه اساسی شده و نام مبارک شهیدان در بیشتر خیابان ها، میدان ها و کوچه ها نامگذاری شده است .
شهرستان اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است و از شهرهای مرزی است که در صحنه های جنگ همیشه مهد دلاوری و شهادت بوده است.
این شهرستان 136 شهید تقدیم انقلاب کرده و 186 جانباز و 23 آزاده دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.