فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از تماس بیش از 677 هزار شهروند با فوریت های پلیس 110 در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی صبح امروز در نشست خبری پایان سال درخصوص گزارش مقایسه ای 11 ماهه سال جاری گفت: 677 هزار و 134 تماس تلفنی در 11 ماهه نخست سال جاری با فوریت های پلیس 110 از سوی شهروندان استان انجام شده که از این تعداد 239 هزار و 184 مورد که 35 درصد از کل تماس ها به واحدهای مربوطه توسط نیروهای انتظامی کلانتری ها و پلیس های واحد تخصصی آذربایجان غربی عملیاتی شده اند.

وی ادامه داد: از بین تماس های گرفته شده با 110 استان 410 هزار و 50 مورد خارج از حیطه وظایف پلیس بوده و در خصوص تعداد تماس های گرفته شده با فوریت های 110 نسبت به سال گذشته  شاهد رشد 10.3 درصدی بوده ایم.

سردار اصلانی با ابراز تاسف از وجود مشکلات در حوزه معیشت و اشتغال مردم و ایجاد زمینه ارتکاب جرم و سرقت از سوی بزهکاران جامعه گفت:  در 11 ماهه سال جاری در وقوع انواع سرقت 17 درصد کاهش صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 95 درصد از سرقت های مهم و اساسی واقع شده در سال جاری منجربه کشف شده است گفت: در مجموع سرقت های مهم نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش در آذربایجان غربی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در وقوع سرقت های خرد شاهد کاهش 3 درصدی در آذربایجان غربی بودیم افزود: 45 درصد از سرقت های جزء در سال جاری توسط نیروهای فعال انتظامی آذربایجان غربی کشف شده است.

سردار اصلانی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در سرقت مسلحانه 75 درصد کاهش، زورگیری و تجاوز به عنف و خشونت 1 درصد کاهش و سرقت هایی در پوشش نیروهای انتظامی و نظامی و نیروهای خدمت رسان ارگانها نیز 57 درصد در آذربایجان غربی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در 11 ماهه سال جاری در آذربایجان غربی راهزنی و گروگان گیری صورت نگرفته است افزود: در خصوص گروکشی به جهت وجود اختلاف حساب 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش وجود داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت و کلاهبرداری رایانه ای در سال جاری 4 درصد کاهش دارد گفت: افزایش 80 درصدی در جرایم سایبری و رایانه ای صورت گرفته که 85 درصد از این جرایم منجربه کشف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 37 هزار و 240 مجرم متخلف در آذربایجان غربی از کلیه جرایم دستگیر و در قالب 167 هزار و 910 پرونده تحویل مراجع قضایی استان شده اند.

سردار اصلانی با بیان اینکه در سال جاری وقوع قتل در آذربایجان غربی 2 درصد افزایش یافته است گفت: بیش از 98 درصد قاتلین در استان دستگیر و تنها 2 درصد از قاتلین شناسایی شده بدلیل همسایگی با کشورهای مجاور اقدام به متواری شدن از سوی مرزهای استان شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به صدور انواع گواهی نامه و گذرنامه در 11 ماهه سال جاری توسط نیروهای انتظامی استان گفت: امسال 105 هزار و 932 فقره گواهینامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار کارت سوخت در استان صادر شده است افزود:  119 هزار و 216 گذرنامه در آذربایجان غربی صادر شده که شاهد افزایش 15 درصدی در این حوزه بودیم.

سردار اصلانی با بیان اینکه در سال جاری 680 هزار دستگاه خودرو در آذربایجان غربی شماره گذاری شده اند افزود: در 11 ماهه نخست سال جاری 187 هزار موتور سیکلت نیز در استان شماره گذاری شده اند.

وی درخصوص کشفیات موادمحترقه چهارشنبه آخر سال توسط نیروهای انتظامی آذربایجان غربی گفت: بیش از 3 میلیون و 403 هزار مورد انواع مواد محترقه پرخطر در استان کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل 539 درصد افزایش را در حوزه کشفیات مواد محترقه صورت گرفته است.

سردار اصلانی با بیان اینکه 107 نفر قاچاقچی مواد محترقه در آذربایجان غربی دستگیر شده اند تصریح کرد: در سال جاری شاهد افزایش 94 درصدی در دستگیری قاچاقچیان مواد محترقه بودیم که ارزش ریال مواد محترقه پرخطر مکشوفه 416 میلیارد و 739 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به شعار نیروی انتظامی در نوروز 96 گفت: از سوی فرماندهی انتظامی کشور شعار "آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی" برای سال 96 انتخاب شده که باید تمامی برنامه ریزی های نیروهای انتظامی در راستای تحقق این شعار قرار گیرد.

وی با بیان توصیه های انتظامی برای حفظ امنیت عموم مردم در ایام پایانی سال گفت: چنانچه افرادی با استفاده از مواد محترقه عامل ایجاد رعب و وحشت به بهانه شادی در 4 شنبه سوری شود،همانند سنوات گذشته مجرم بوده و دستگیری فرد مجرم تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور کاهش وقوع سرقت در ایام نوروز، از 25 اسفند تا 13 فروردین 96 تمامی افراد برای اسباب کشی منازل خود بایستی به کلانتری ها و پاسگاههای استان مراجعه و مجوز برای اسباب کشی منزل خود دریافت نمایند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.