احد هوشمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه در قالب 38 عنوان اثر توسط 15هنرمند رشته تصویرگری در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی تهیه شده است.
وی اضافه کرد: نخستین مجموعه تصویرسازی ضرب المثل های ترکی حاصل تلاش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان در قالب برگزاری هفت عنوان کارگاه تصویرگری به سرپرستی مینا جلالی فراهانی، منیره کردستانچی و شیدا فلاحی از اساتید این رشته هنری در ارومیه است.
وی ادامه داد: هدف از تولید این مجموعه احیای ضرب المثل های بومی و آداب و رسوم فرهنگی فولکلور منطقه و آشنایی نسل جوان به ویژه کودکان با فرهنگ غنی ایرانی است.
هوشمند بیان کرد: این مجموعه در قالب نمایشگاهی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 تا 26 فروردین ماه سال 96 در نگارخانه ارومیه در معرض دید عموم قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، تصویرگری یا تصویر سازی، نقاشی روایی و از شاخه هنر کاربردی است که همراه یا بدون متن برای نمایش و درک بهتر یک موضوع، مفهوم یا احساس خلق می شود.
تصویرگری از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سوی دیگر به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.
تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، درنظر گرفتن مخاطب و سفارش‌دهنده است و از این نظر شباهت زیادی با طراحی گرافیک دارد.
نقاشی‌های داخل کتاب‌های کودک و روی جلد کتاب‌های بزرگسال، نقاشی‌های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان‌های مصور (کمیک استریپ)، طراحی‌ها و نقاشی‌های داخل مجلات و روزنامه‌ها از جمله تصویرگری های رایج است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.