به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کاهش نشان از تلاش همه نیروهای حفاظت از عرصه های ملی و همراهی شهروندان و بهره برداران از این عرصه ها دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی امسال در جمع استان های برتر کشور در کاهش آسیب به عرصه های ملی برگزیده شده است، اظهار کرد: امسال همچنین شاهد کاهش 58 درصدی تصرف و تخریب عرصه های ملی در این استان بودیم که در این خصوص نیز باید از همراهی مردم با این یگان قدردانی کرد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود توانسته ایم شرایط حاضر را در عرصه های ملی بهبود ببخشیم و ادامه این روند نیازمند تزریق تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر است.
سرهنگ ابراهیم پور گفت: نیازمند مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از عرصه های ملی هستیم و به همین منظور سامانه تلفنی 1504 به صورت 24 ساعته در اختیار شهروندان است.
رحمان وهاب زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز گفت: وظیفه نیروهای یگان حفاظت بسیار مهم است و باید مشارکت های مردمی در خصوص حراست از عرصه های ملی افزایش یابد و آگاهی بخشی به مردم در خصوص جایگاه عرصه های ملی در سلامت و تامین غذای مردم بر عهده یگان حفاظت است.
وی افزود: این اداره کل به تنهایی نمی تواند از عرصه های ملی حفاظت کند و باید همراهی مردم مکمل یگان حفاظت در حراست از ثروت های خدادادی موجود در استان باشد.
به گزارش ایرنا روز گذشته آئین رژه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی در 17 شهرستان برگزار شد و نیروهای یگان حفاظت در این مانور در 2 ساعت ادوات و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن عرصه های جنگلی است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.