سرگرد قادر عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات 200 تا 500 میلیون ریالی در اختیار 40 نفر متقاضی قرار گرفته و با بهره برداری از این طرح ها برای 150 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
به گفته وی این طرح ها در زمینه های تولیدات دامی، پرورش زنبور عسل، تولید قارچ خوراکی، پرورش طیور، بوقلمون و بلدرچین، مشاغل خانگی و احداث صنایع تبدیلی و بسته بندی اجرا شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای ابلاغ دستور مقام معظم رهبری برای توسعه و تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور، بسیج سازندگی اقدام به آموزش و اعطای تسهیلات برای تقویت تولید کرده است.
سرگرد قادر عباسی افزود: به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، بخشی از محصولات تولیدی این طرح ها در 6 غرفه و در قالب نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در سلماس به نمایش گذاشته می شود و برپایی این نمایشگاه تا نیمه فروردین سال آتی نیز ادامه می یابد.
سرگرد عباسی با اشاره به اینکه درسال جاری با حمایت قرارگاه بسیج سازندگی یک کارگاه تولید میوه خشک در سلماس راه اندازی شده و گام مهمی در مسیر توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی این شهرستان برداشته است.
وی ادامه داد: این واحد تولیدی، نخستین واحد صنعتی و استاندارد کشور و غرب آسیا است که در زمینه تولید چیپس میوه ای صد در صد طبیعی فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه محصولات این واحد تولیدی قبل از عرضه به بازار در آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی مورد آزمایش قرار می گیرد، افزود: دستگاه ها و تجهیزات این واحد تولیدی به همت یک مبتکر بسیجی با حداقل قیمت و با کیفیت مشابه نمونه های خارجی ساخته شده است.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سلماس با اشاره به اینکه این واحد تولیدی به عنوان طلایه دار اقتصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی شد، گفت: این واحد تولیدی سالانه با تولید و بسته بندی 50 تن محصول و صادرات آن به کشورهای همسایه، آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس بیش از 600 هزار دلار ارز وارد کشور می کند که از محل فعالیت این واحد 50 خانوار ارتزاق می کنند.
به گفته سرگرد عباسی احداث مسجد، غسالخانه، بهسازی راه های روستایی و مرمت مساجد با پنج میلیارد ریال هزینه از جمله طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه سلماس در سال جاری است.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/ 3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.