رییس کمیته امداد ماکو گفت: کمیته امداد حضرت امام (ره) بدون همراهی وهمکاری خیرین قادر نخواهد بود این امانت الهی را به سرانجام برساند.
التاف رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به عملکرد 11 ماه سال جاری گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری مبلغی بالغ بر  504میلیارد و 966 میلیون ریال جمع‌آوری شده است که این آمار رشد چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.
 التفات رضایی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد نقش مهمی را در زمینه ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدف دارد،‌ اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در جامعه و شرع، موضوع زکات است که می‌طلبد مردم جامعه به ویژه کشاورزان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و در زمینه اشاعه زکات گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
وی خاطرنشان کرد: با نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه مردم با این واجب الهی بیشتر آشنا می‌شوند و باید بدانند که پرداخت زکات همانند اقامه نماز برای افرادی واجب بوده و امری ضروری است.
 التفات رضایی، پرداخت کمک معشیت ( حقوق ماهیانه و کمک موردی)برای 2763 خانوار، وام های اشتغال و کارگشایی به 370 خانوار، احداث، خرید، تعمیر و اجاره مسکن به تعداد 139 باب، هزینه های درمانی از جمله خدمات پزشکی، دندانپزشکی و هزینه های بیمارستانی، برای 5260 خانوار، اهدای جهیزیه دختران و هدیه ازدواج پسران به مبلغ یک میلیارد و هفصد میلیون تومان، هزینه های تحصیلی (دانش آموزی و دانشجویی)، برگزاری انواع کلاس ها و دوره های فنی و حرفه ای برای 2476 خانوار شهری و روستایی، اعزام به مشهد مقدس و عتبات عالیات به تعداد 282 خانوار، خرید انشعابات (آب، گاز و برق) به 17 خانوار، پرداخت حق بیمه تامین اجتمای (زنان سرپرست)به میزان 250 خانوار را از اعم خدمات و فعالیت های کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو در 11 ماهه سال 95 ابراز کرد.
 رئیس کمیته امداد ماکو در ادامه با اشاره به کمک های جمع آوری شده توسط خیرین این شهرستان گفت: بیش از  بیست میلیارد ریال  توسط خیرین این شهرستان با طرح های متفاوت از قبیل درآمد 6750در صندوق صدقات، زکات (واجب، مستحبی و فطریه)، در آمد طرح اکرام و ایتام، درآمد سایر طرح ها دانست و ابراز کرد: این مبلغ با دقت کامل جمع آوری شده و در بین مددجویان توزیع گشته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.