به گزارش ایرنا ناصر حضرتی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شد، افزود: از این میزان 11 هزار و 315 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات تملک دارایی ها، نفت و گاز و استفاده متوازن، 2 هزار و 254 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ملی استانی شده و سه هزار و 140 میلیارد ریال در حوزه اعتبارات ملی مختص استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اعتبار 6 هزار و 238 میلیارد ریالی اعتبارات حوزه تملک دارایی ها، نفت و گاز و استفاده متوازن، یک هزار و 274 میلیارد ریالی اعتبارات ملی استانی شده و 2 هزار و 600 میلیارد ریالی اعتبارات ملی مختص آذربایجان غربی در سال 95 اظهار کرد: اعتبارات استان در سال آینده نسبت به امسال به ترتیب 81 درصد، 77 درصد و 21 درصد در بخش های سه گانه افزایش دارد که نشان از توجه ویژه دولت به استان است.
وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی ها، نفت و گاز و استفاده متوازن، ردیف اعتباری ویژه هزار میلیارد ریالی نیز قرار است سال آینده به استان اختصاص یابد که این امر نیز از نشانه های توجه ویژه دولت برای کاهش محرومیت های آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی ادامه داد: اعتبارات هزینه ای سال آینده نیز برای این استان سه هزار و 350 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که 50 میلیارد ریال بیشتر از امسال است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی همچنین از تحقق 86 درصدی درآمدهای استان در 11 ماه سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ماه هفت هزار و 390 میلیارد ریال درآمد در استان وصول شده که از این میزان 6 هزار و 310 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای مالیاتی است.
حضرتی افزود: با توجه به پیش بینی 9 هزار و 330 میلیارد ریالی درآمدهای امسال آذربایجان غربی، امیدواریم تا پایان شاهد تحقق 100 درصدی وصول درآمدهای استان باشیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان های محروم کشور به شمار می رود که پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، اهتمام جدی نسبت به کاهش فاصله این استان با استان های برخوردار وجود نداشت اما در سه و نیم سال گذشته شاهد رشد قابل توجه بودجه استان در بخش های مختلف و به ویژه حوزه عمرانی بوده ایم.
2093/307 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.