ایرج عبدالله‌پور روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 2 کارگاه تولیدی فعال و صدور مجوز برای هفت کارگاه دیگر در زمینه اشتغال معلولان استان افزود: 39 هزار و 435 نفر معلول در استان وجود دارد که برای توانمندسازی و اشتغال آنان گام های موثری برداشته شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی با اشاره به فعالیت 58 مرکز نگهداری از بیماران و سالمندان در استان بیان کرد: از مجموع 58 مرکز نگهداری بهزیستی 25 مرکز به صورت شبانه‌روزی و 33 مرکز به صورت روزانه در حال ارائه خدمات به افراد معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.
عبدالله‌پور با اشاره به اینکه مراکز شبانه روزی جهت نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی و بیماران روانی مزمن به کار گرفته می شود،
ادامه داد: مراکز روزانه نیز از ساعت هشت تا 14 در حال خدمات رسانی به بیماران دارای مشکلات جزئی جسمی، حرکتی، بیماران ذهنی و بیماران اوتیسم است.
معاون توانبخشی بهزیستی بیان کرد: از ابتدای سال جاری طرح مراقبت در منزل را برای اولین بار در کشور از این استان به عنوان شهر پایلوت شروع کرده ایم و طریقه عمل بدین گونه است که فردی از داخل خانواده آموزش توانبخشی و توانپزشکی را می‌بیند تا بتواند کمک‌های لازم را به فرد معمول ارائه دهد.
به گزارش ایرنا حوزه امور توانبخشی بهزیستی با هدف پیشگیری از معلولیت ثانویه، ارائه خدمات پزشکی با هدف جبران ضایعات جسمی و ذهنی، پیگیری ایجاد تسهیلات و خدمات شهری، خودکفائی و قادرسازی معلولان تلاش می‌کند.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.