علی شایگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه به منظور گسترش مشارکت مردمی در نگهداری فضای سبز، طرح 'مشارکت مردمی در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز' را اجرا می کند.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح شهروندانی که مایل به کاشت درخت در مقابل منازل خود هستند، می توانند از امروز تا بیست و نهم اسفندماه جاری در سامانه اینترتی www.planting.urmia.ir نام نویسی کنند.
وی اظهار کرد: این امکان به صورت حضوری نیز فراهم است و شهروندان متقاضی می توانند با مراجعه به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در مقابل ورزشگاه تختی، این خدمات را به صورت رایگان دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه همچنین از برنامه ریزی این سازمان برای کاشت نهال با نیاز آبی کم در این شهر خبر داد و گفت: در قالب این طرح نزدیک به 50 هزار اصله نهال در مناطق پنجگانه و گلمان ارومیه کاشته می شود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه یکی از شهرهای مستعد در توسعه فضای سبز شهری است و سرانه فضای سبز این شهر در حال حاضر حدود 10 متر مربع است.
پیشاز این شهر ارومیه را باغشهر می نامیدند ولی در حال حاضر با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته، این عنوان تا حدودی بعید به نظر می رسد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.