ابراهیم حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول هفته منابع طبیعی 12 هزار نهال برای غرس در دانشگاه ها، مدارس و دهیاری ها توزیع می شود.
وی افزود: برای اجرای نهضت توسعه و افزایش فضای سبز، به صورت رایگان در نقاط مختلف شهری و روستائی این شهرستان این تعداد نهال کاشته می شود.
حسین زاده با اشاره به اهمیت صیانت از منابع طبیعی و توسعه آن اضافه کرد: منابع طبیعی در هر کشوری جزو بزرگترین و اساسی ترین سرمایه های آن کشور محسوب می شود و لزوم حفاظت و حمایت از منابع ملی به عنوان یک رسالت و اولویت حیاتی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 160 هزار هکتار مراتع روستائی و ییلاقی وجود دارد و نیروهای این اداره با همکاری مردم و بهره برداران صیانت و حفاظت از آن را برعهده دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: در این شهرستان 30 هکتار جنگل دست کاشت، شهید قاسمی علیار کندی و حدود 100 هکتار جنگل پراکنده در مناطق قره ملک، ملحملو و ساینجق وجود دارد.
به گزارش ایرنا، از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'همیار طبیعت باشیم'است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.