محمد خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت شهرستان میاندوآب در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور عده ای از متخلفان در داخل منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو که اقدام به قطع درختان جنگلی و بارگیری آن کرده بودند به منطقه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: گروه اعزامی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بعد از انجام بررسی های لازم با تعدادی افراد سودجو که اقدام به قطع درختان جنگلی در داخل منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو کرده بودند مواجه شدند که این افراد با بارگیری درختان قطع شده قصد انتقال آن را به شهر داشتند.
وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست اقدام به توقف خودروی حامل چوب ها کردند اضافه کرد: درجریان این مأموریت که به صورت شبانه انجام شد یک دستگاه خودرو وانت نیسان با بیش از 100 قطعه درخت جنگلی بریده شده متوقف و بار آن ضبط شد.
وی با بیان اینکه در مواردی قطر تنه درختان قطع شده به بیش از70 سانتی متر می رسید بیان کرد: پرونده این تخلف تشکیل و برای صدور حکم به محاکم قضایی ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلوی میاندوآب بر اساس قوانین حفاظتی مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست، تحت مدیریت محیط زیست می باشد که علاوه بر داشتن تالاب و سواحل آبی، پناهگاه گونه های مختلفی از پستانداران و پرندگان بوده است.
همچنین دارای پوشش گیاهی نیزار، جنگلزار و انواع درختان از جمله گز و بید بوده که حفظ سلامتی اکوسیستم و حیات جانوران منطقه در گرو حفظ این گونه ها می باشد.
با نزدیک شدن به فصل بهار گشت های مستمر در منطقه برای جلوگیری از تخریب اراضی و قطع درختان و جلوگیری از هرگونه تعارض زیست محیطی در این منطقه افزایش پیدا می کند.
7125/3093 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.