رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: طراحی و اجرای دومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی در راستای تبیین مفهوم آن در جامعه به عنوان همایشی سراسری با حضور نخبگان و تئوریسین های کشوری این علم از جمله پروفسور هاشمی و عرفانی و سایر اساتید برجسته کشور با تجمیع دستگاهها و دانشگاههای کشور و استان به شکلی علمی و کاربردی اقدام ارزشمندی از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به شمار می رود.



به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عزتی راد اظهار کرد: این همایش ارتباط بین جامعه ، دانشگاه و حاکمیت را برقرار کرده و با برنامه ریزی موثر و استفاده از ظرفیت های نخبگان زمینه کافی برای حل مشکلات احتمالی که جامعه درگیر آن است را فراهم می آورد.



وی به ضرورت برگزاری این همایش ها اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین همایش هایی باعث می شود اطلاعات و دانش نخبگان و دانشگاهیان تبادل شود و با بررسی های لازم زمینه اجرایی کردن علوم روز و کاربردی دنیا منطبق با ارزش ها و واقعیت های جامعه در کشور  فراهم شود.



عزتی تصویب منشور حقوق شهروندی و رعایت آن را عامل موثری در توسعه کشور عنوان کرد و افزود: توجه به مفاد حقوق شهروندی در منشور باعث می شود تا حمایت دولت از جایگاه امت بیشتر شده و ملت نیز به حقوق خود واقف شوند.



رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی در آذربایجان غربی از سوی جهاددانشگاهی تصریح کرد: جای بسی خرسندی است که همزمان دانشگاهها به چنین رویداد هایی با همدلی و همزبانی علمی و مدیریتی ورود پیدا می کنند و هر چقدر در موضوعات جامعه از نخبگان و تفکرات علمی دانشگاهیان  استفاده شود ملت و جامعه پیشرفت را سریعتر طی می کند.



وی ادامه داد: امیدواریم حمایت دولت از برگزاری چنین همایش هایی با تعیین بودجه بیشتری در راستای اجرایی شدن بهتر آن افزایش یابد.



عزتی راد با بیان اینکه  حقوق شهروندی از امور زیربنایی یک جامعه توسعه یافته ,پایدار و پویا است اظهار کرد: در قانون اساسی کشور به اهمیت حقوق شهروندی به صراحت  اشاره شده است و در بیانات مقام معظم رهبری نیز به اهمیت و جایگاه حقوق شهروندی تاکید شده و لزوم رعایت این حق اساس و پایه تعامل در جامعه است که این موارد لزوم برگزاری این گونه همایش ها را دوچندان می کند.



رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به نمایه های معتبر علمی این همایش ملی از جمله پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  وزارت علوم ( ISC) و یا نمایه  SIDگفت:همایش هایی زیادی در کشور با نمایه های معتبرتر و ارایه مقالات اتفاق می افتد اما طراحان همایش های ملی باید با نگاهی خلاقانه ضمن حفظ شخصیت علمی به کاربردی بودن و مثمرثمربودن نتایج آن برای مردم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه دوچندان بکنند که این همایش با محوریت جهاددانشگاهی استان و مشارکت همه دانشگاهها از چنین خصیصه ارزشمندی برخوردار است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.