رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری  ماکو گفت: منابع طبیعی ثروت عمومی و خدادادی است و اگر از آن درست استفاده نکنیم در آینده با مشکل بزرگی مواجه خواهیم بود.

یعقوب حسنعلی زاده ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیز داری امسال با شعار " همیار طبیعت باشیم " از 15 الی 21 اسفند ماه با اجرای برنامه های متنوعی گرامی داشته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره بهره برداری دام از مراتع شهرستان گفت: در حال حاضر 194 هزار واحد دامی از 338 هزار هکتار مرتع بهره برداری می کنند. 

حسنعلی زاده گفت: در سال 95 تاکنون بیش از 2500 اصله نهال بصورت رایگان بین مردم و ادارات توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم  بهره مندی از توان انجمن درختکاران ماکو به منظور ایجاد بانک ژن درختان بومی و غرض نهال های سازگار با محیط در منطقه، گفت: باید با همکاری یکدیگر عرصه منابع طبیعی و فضای سبز را بارورتر کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی ماکو ، فعالیت  7 صندوق توسعه روستایی با 380 نفر عضو ، اخذ سند مالکیت تکبرگی بنام دولت برای  6048هکتار از اراضی، واگذاری 282 هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح کشاورزی و صنعتی را پخشی از برنامه ها و فعالیت های اجرایی این اداره برشمرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.