به گزارش ایرنا حسینعلی امیری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه ارومیه افزود: پیش نویس این لایحه پیش از این در وزارت کشور به اتمام رسیده بود ولی پس از ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، برای تطبیق با این سیاست ها دوباره تهیه شد.
وی بااشاره به اینکه لایحه جامع انتخابات یکی از مهمترین لایحه های مورد بررسی در دولت است، اظهار کرد: مهمترین ویژگی این لایحه، شفاف سازی هزینه های انتخاباتی است که این امر در برگزاری انتخابات سالم تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتمادسازی بیشتر در بین مردم از مهمترین سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: تصویب و اجرای این لایحه اعتماد مردم را نسبت به منتخبان و نمایندگان مجلس بالا می برد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در این لایحه همچنین در خصوص فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در حوزه انتخابات، موارد مهمی درج شده است.
امیری همچنین با ابراز خرسندی از سفر به آذربایجان غربی افزود: رئیس جمهوری تاکید ویژه ای بر سفر مقامات دولتی به استان ها دارد و در این سفرها علاوه بر بررسی ابعاد مختلف توسعه هر استان، طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی نیز مورد بازدید قرار می گیرد.
وی با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی پس از سه سال کار کارشناسی دقیق توسط دکتر روحانی در راستای عمل به وعده های تبلیغاتی رئیس جمهوری اضافه کرد: کانون وکلای آذربایجان غربی روز پنجشنبه همایش حقوق شهروندی و وکالت را با هدف تبیین بخش های مختلف این منشور برگزار می کند که یکی از اهداف این سفر نیز حضور در همین همایش است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن دیدار با خانواده معظم شهدا و بازدید از چند واحد تولیدی احیا شده در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های این سفر به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، همایش حقوق شهروندی و وکالت، صبح امروز / پنجشنبه/ با حضور حسینعلی امیری در ارومیه برگزار می شود؛ منشور حقوق شهروندی پاییز امسال توسط دکتر حسن روحانی منتشر شده است.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.