حسینعلی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه با تاکید بر اینکه تصویب این لایحه در سال مزین به 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' می تواند اثرگذاری آن را بیشتر کند، افزود: این لایحه یکی از مهمترین لایحه های دولت تدبیر و امید است و با تصویب آن زمینه اشتغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی کشور ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: اشتغال حق مردم و به ویژه جوانان است و دولت نیز همواره بر این حق مسلم شهروندان توجه داشته و از همه ظرفیت های خود برای کاهش بیکاری جوانان استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه با هزینه یک و نیم میلیون دلاری می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار در مناطق مرزی، عشایری و روستایی را فراهم کرد، ادامه داد: این امر زمینه ساز تحول اساسی و قابل توجه در کاهش بیکاری در مناطق محروم است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز با نگاه مثبت آن را به تصویب برساند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: آئین نامه اجرایی نحوه هزینه کرد 1.5 میلیارد دلار در دولت آماده شده است و پس از تصویب آن در مجلس و تایید شورای نگهبان به سرعت به اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا توجه به اشتغال از جمله برنامه های جدی دولت تدبیر و امید در سه و نیم سال گذشته بوده است و با وجود مشکلات اقتصادی پیش روی دولت، همواره از ظرفیت های بخش خصوصی، سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور استفاده شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه برای شرکت در همایش حقوق شهروندی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی و دیدار و گفت و گو با مسئولان این استان به ارومیه سفر کرده است.
دکتر حسینعلی امیری روز پنجشنبه پس از ادای احترام به شهدای آذربایجان غربی و خانواده های شاهد و ایثارگر، در این همایش شرکت می کند؛ این همایش با محوریت تبیین حقوق شهروندی و استقلال کانون های وکلا برگزار می شود و معاون امور مجلس رئیس جمهور سخنران اصلی همایش خواهد بود.
شرکت در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی و تشریح برنامه های دولت به ویژه در حوزه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و همکاری های سازنده دولت و مجلس از دیگر برنامه های امیری در سفر به ارومیه است.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.