علی یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به رغم وضع نامناسب اقتصادی با تلاش های شبانه روزی دولت تدبیر و امید هشت هزار و 743 بنگاه و واحد صنعتی جدید در شهرک های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده و بر این اساس برای 151 هزار نفر اشتغال زایی شده است.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در رونق واحدهای اقتصادی و با بیان اینکه 380 بنگاه در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، گفت: در این بنگاه ها برای پنج هزار و 89 نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.
یزدانی با اشاره به معرفی 12 هزار و 469 بنگاه اقتصادی به بانک های عامل برای عقد قرارداد اخذ تسهیلات اظهار کرد: برای 12 هزار و 238 بنگاه اقتصادی فعال در شهرک های صنعتی کشور تسهیلات بانکی ارایه شده است.
وی میزان تسهیلات بانکی ارایه شده به این بنگاه های اقتصادی را 87 هزار و 920 میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در بودجه 1396 شمسی توجه ویژه ای به حمایت از واحدهای اقتصادی و صنعتی دارد، بیان کرد: دولت برای این منظور برای تاسیس بانک خاص با هدف توسعه و ارایه تسهیلات ویژه به بنگاه های اقتصادی خرد و کوچک تلاش می کند.
یزدانی یکی از سیاست های دولت یازدهم را حمایت از واحدهای صنعتی نمونه عنوان کرد و گفت: 25 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای بنگاه های کوچک و واحدهای صنعتی که توان صادراتی دارند تسهیلات کم بهره پرداخت شد.
وی افزود: واحدهای تولیدی باید به دنبال به روزرسانی تکنولوژی و بهبود محصولات تولیدی خود باشند و توان رقابت با محصولات نمونه خارجی را کسب کنند.
یزدانی در ادامه با اشاره به وجود 2 هزار و 332 هکتار شهرک صنعتی در آذربایجان غربی گفت: از این میزان تنها در 427 هکتار از شهرک های صنعتی واحدهای اقتصادی مستقر هستند.
وی افزود: استاندار آذربایجان غربی توجه ویژه ای به توسعه صنعتی این استان دارد که در صورت تامین اعتبار در پیشبرد اهداف تعیین شده سال آینده برای 10 هزار نفر در آذربایجان غربی فرصت اشتغال در شهرک های صنعتی ایجاد می شود.
معاون وزیر همچنین در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان مهاباد گفت: پنج صندوق در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای حمایت و تقویت بنگاه های اقتصادی تسهیلات ارایه می دهد.
یزدانی افزود: از سال آینده به شهرک های غیردولتی و خدماتی هم تسهیلات ارایه می شود.
وی با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت ها برای حضور سرمایه گذاران وظیفه دولت است، اظهار کرد: در قانون برنامه شش ساله توسعه کشور 30 درصد از مالیات ارزش افزوده شهرداری ها به شهرک های صنعتی اختصاص می یابد، که گام بزرگی در تحول اقتصادی است .
وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکل شهرک های صنعتی در استان ها گفت: تصمیم برای نحوه جلب سرمایه گذار به خود استان ها محول شده است و سازمان شهرک های صنعتی تابع این تصمیمات است.
یزدانی افزود: معتقدیم مسئولان استان ها با توجه به رصد وضع اقتصادی حاکم استان و شرایط ویژه می توانند تصمیم بهتری برای رفع موانع در شهرک های صنعتی بگیرند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: دولت تدبیر و امید به رغم درگیری با مشکلات اقتصادی تمام توان خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گرفته است.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در بازدید از زمین مربوط به ساخت صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد گفت: اگر فاصله قانونی 1500 متر از روستاها و محل زندگی مردم رعایت شود و هماهنگی های لازم با محیط زیست صورت بگیرد ما مشکلی برای آغاز ساخت این طرح نداریم.
همچنین در نشست مشترک معاون وزیر صنعت و تجارت با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی و صنعتگران مهاباد، مشکلات واحدهای صنعتی این منطقه بررسی شد.
در این نشست یزدانی قول پی گیری مشکل آب شرب و ورودی شهرک صنعتی مهاباد را داد و خواستار ارایه تسهیلات ویژه به برخی از بنگاه های اقتصادی این منطقه شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 952 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال بوده و زیرساخت های لازم در بیشتر این شهرک ها ایجاد شده است.
شهرک صنعتی مهاباد نیز در کیلومتر ۱۷ جاده مهاباد- میاندواب با مساحت کلی ۵۶ هکتار دارای ۵۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز/پنجشنبه/ از محل ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد و وضعیت شهرک های صنعتی در این شهرستان مهاباد بازدید کرد و در ادامه به شهرستان میاندوآب در آذربایجان غربی سفر کرد و سفر به شهرستان شاهین دژ لغو شد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3214/3093 **خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.