نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت:برگزاری همایش ملی تبیین حقوق شهروندی جایگاه علمی آذربایجان غربی در حوزه حقوق شهروندی را ارتقاء می بخشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، اظهار کرد: بدون شک برگزاری همایش علمی و ملی حقوق شهروندی در آذربایجان غربی به همت جهاد دانشگاهی استان و با مشارکت دانشگاهها و دستگاههای اجرایی، باعث افزایش سطح آگاهی منطقه و بالا رفتن سطح معلومات جامعه بوده و جایگاه علمی والایی را برای استان و ارومیه رقم خواهد زد و به میزان کارکرد نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای بازتاب این پیشرفت در زمینه ملی بالا خواهد بود.

وی افزود: همایش‌ها و اجتماعاتی که در زمینه حقوق شهروندی در سطح ملی برگزار می‌گردد می‌تواند مکانی برای تبادل اطلاعات و افکار، میان دانشگاه و مقامات اجرایی باشد اما به شرط اینکه در رفع مشکلات جامعه و ملت تاثیر مثبت داشته و به معنای واقعی کلمه، عملی گردد.

وی ادامه داد: موفقیت در زمینه برگزاری همایش‌های حقوق شهروندی در گرو اجرایی ساختن و عملی گشتن مطالب ارائه شده در این همایش‌ها است.

حجت‌الاسلام شبستری عنوان کرد: پوشاندن جامه عمل به این همایش بسیار مهم‌تر از برگزاری آن بوده و باید توجه داشت که فقط با اجرایی شدن می‌توان به معنای حقیقی کلمه به حقوق شهروندی رسید چرا که مهم‌ترین مطالبه جامعه، عمل است.

وی در خصوص منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: این منشور که از جانب دولت ارائه گردیده اگر در واقعیت به مرحله اجرا برسد می‌تواند آثار بسیار مفیدی برجای گذاشته و این همایش‌ها مقدمه‌ای برای عمل و پاسخ‌گویی صحیح مسئولان و رضایت ملت می باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد شناخته ‌شده انقلابی است که از زمان آغاز به کار خویش زمینه‌ها و اهداف انقلابی خود را دنبال کرده و امروز با همان ثبات در راستای فعالیت‌های قرآنی و انقلابی قدم برداشته و مسیرش را در پیوند دادن علم و صنعت و علم وجامعه به خوبی طی می‌کند و امروز نیز با برگزاری این همایش رسالت علمی و فرهنگی خویش را به خوبی ایفا می کند.

وی در خصوص ضرورت برگزاری دوره سوم این همایش تاکید کرد: باید با ارزیابی نتایج مثبت حاصل از برگزاری دوره های قبلی همایش، برنامه ریزی جدی برای دوره های آتی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری اضافه کرد: بررسی میزان هزینه‌ و در مقابل، بهره‌برداری از این همایشات به اجرای بهتر برنامه‌ها و تحقق یافتن حقوق شهروندی می‌انجامد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.