به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان همکاری بانک ها برای رفع مشکل کمبود اماکن اقامتی را ضروری خواند و افزود: در حالی تا پیش از سال 92، سالانه کمتر از 200 هزار نفر وارد منطقه آزاد ماکو می شد، امروز این ظرفیت به بیش از 2 میلیون مسافر در سال رسیده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، اجازه توزیع و عرضه کالاهای مرزی را در آذربایجان غربی نداشتیم ولی این کالاها در حال حاضر در شهرستان های مختلف توزیع و برای مسافران عرضه می شود که این امر نیز زمینه ورود بیشتر گردشگران را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: اینها بخشی از فعالیت دولت یازدهم در خصوص توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است ولی زیرساخت های خوبی با همراهی بخش خصوصی در استان ایجاد نشده است که در این خصوص نیز باید با همراهی نهادهای متولی و بانک های عامل، تسهیلات لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی ادامه داد: در قالب قانون رفع موانع تولید، کمک تسهیلاتی بانک های عامل برای ساخت و تداوم احداث هتل در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به تصویب رسیده است که امیدواریم در اعطای تسهیلات لازم به سرمایه گذاران این بخش مساعدت های لازم انجام شود.
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند ارائه تسهیلات به طرح های راکد بخش گردشگری در استان گفت: از مجموع 600 میلیارد ریال تسهیلات مصوب کارگروه رفع موانع تولید برای اعطا به طرح های گردشگری راکد، تنها 22 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: این میزان تسهیلات نیز در اختیار تنها سه طرح گردشگری قرار گرفته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار 428 طرح با پیشرفت مناسب و واحد تولیدی راکد استان قرار گرفته است.
جعفر صادق اسکندری ادامه داد: این استان از لحاظ تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات رتبه نهم کشوری و از لحاظ میزان پرداخت تسهیلات نیز رتبه هفدهم کشوری را داراست.
به گزارش ایرنا، قانون رفع موانع تولید با هدف خارج کردن بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری از رکود با تدبیر دولت یازدهم در کشور به اجرا درآمده و هزاران طرح در کشور از مزایای این قانون بهره مند شده است.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.