مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: این دستگاه از طرف هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان بوکان اهدا شده و برای آن بیش از 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
محمد عباسی اظهار کرد: در مواقع اورژانسی یا هنگامی که امکان حمل بیمار به اتاق تصویربرداری به هر دلیلی وجود نداشته باشد، برای تصویر برداری از تجهیزات رادیوگرافی قابل حمل استفاده می شود.
وی افزود: این دستگاه‌ها در هر 2 نوع رادیوگرافی و فلوروسکوپی وجود دارند و از آنها می توان در مکان های مختلف از جمله محل حادثه، اتاق بیمار، اتاق ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، بیمارستان‌های دورافتاده و حتی حیاط بیمارستان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در دستگاه‌های رادیوگرافی قابل حمل هم می توان از فیلم های استاندارد رادیوگرافی و هم از صفحاتی شامل آشکارسازهای مخصوص برای دیجیتال کردن تصویر برای نمایش بر صفحه کامپیوتر استفاده کرد.
در شهرستان بوکان یک واحد بیمارستانی با ظرفیت 96 تخت بیمارستانی وجود دارد و طرح توسعه آن نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که ظرفیت تخت های آن به 250 تخت افزایش می یابد.
با افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان این بیمارستان به قطب بیمارستان های جنوب استان آذربایجان غربی تبدیل می شود.
شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار:محمد ادیب **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.