معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ازکاهش خسارات و جراحات ناشی ازحوادث معادن طی سال جاری خبرداد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک مورد حادثه معدنی در سطح استان گزارش شده است که متاسفانه طی این حادثه یک کارگر جان خود را از دست داد.

وی عدم رعایت نکات ایمنی، عدم رعایت استاندارهای  ایمنی در ساخت تجهیزات معدنی، سهل انگاری کارگران معادن در استفاده از وسایل ایمنی و عدم الزام کارگران معدنی برای طی دوره های آموزشی ایمنی را از جمله  علل بروز حوادث معدنی در سطح استان عنوان کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سازمان برابر قوانین و مقررات برای معادن دارای 25 نفر و بیشتر از 25 نفر کارگر الزام کرده است نسبت به تعیین یک نفر مسئول ایمنی و یک نفرمسئول بهداشت اقدام کنند بدیهی است این موضوع موجب افزایش رعایت مسائل ایمنی در معدن می شود.

وی ادامه داد: بازدیدهای تصادفی به منظورکنترل رعایت نکات ایمنی توسط کارشناسان معاونت امور معادن و صنایع معدنی و همچنین کارشناسان HSEE سازمان وبازدیدهای تصادفی دوره ای نیز توسط سازمان نظام مهندسی معدن استان با همکاری و هماهنگی سازمان و بازرسان فنی و ایمنی توسط کارشناسان وزارت متبوع در دوره های زمانی منظم انجام می گیرد.

سرتیپی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی ایمنی برای بهره برداران و مسئولین فنی، برگزاری دوره های HSEE برای بهره برداران و مسئولین فنی و الزام بهره برداران به رعایت کلیه نکات ایمنی و فنی از اقدامات انجام شده برای افزایش سطح ایمنی کاهش حوادث در معادن استان بوده است که امید است با افزایش سطح ایمنی در معادن هیچگاه شاهد وقوع حوادث معدنی دراستان نباشیم.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.