به گزارش خبرنگار ایرنا، معلم سه دانش آموز روستای مرزی بدر آباد در سال آخر خدمت خود داوطلبانه کار تعلیم و تربیت این سه دانش آموز روستایی را به عهده گرفته است.
این روستا مرزی و جنگلی که در 35 کیلومتری شهر پیرانشهر واقع شده است تا چند سال پیش مدرسه نداشت و دانش آموزان آن یا باید در روستا های اطراف مشغول تحصیل می شدند یا ترک تحصیل می کردند.
با مستقر کردن یک کانکس 6 متری توسط آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر و اعزام معلم از سال 1393 به بعد این روستا دارای مدرسه و روند ترک تحصیل دانش آموزان این روستا متوقف شد.
این معلم پیرانشهری در این روستا غیر از درس دادن به سه دانش آموز دختر که در پایه های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند هر شب برای دیگر اهالی روستا که از نعمت سواد بی بهره هستند و سال هاست که آرزوی باسواد شدن را دارند کلاس های نهضت سواد اموزی دایر کرده است.
معلم فداکار پیرانشهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: برای رسیدن به روستای بدر آباد مجبور است 30 کیلومتر از شهر پیرانشهر تا روستای بدر آباد را با ماشین و پنج کیلومتر بعدی را با پای پیاده طی کند.
'صلاح الدین سخنور' افزود: با 30 سال سابقه تصمیم گرفتم به خاطر رضای خداوند، خدمت به کشور و با وجود تحمل مشکلات و دوری راه در خدمت آموزش به دانش آموزان روستای مرزی بدر آباد در این مدرسه باشم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان میهمن اسلامیمان هستند، یاد آور شد: من هم مثل مرزبانان کشور که در پاسداری از مرزها تلاش می کنند در سنگر علم و دانش از مرزهای علم و فرهنگ کشور خود در این نکته مرزی حراست می کنم.
سارینا احمدی که در پایه دوم ابتدایی این مردسه مشغول به تحصیل است، گفت: اگر هم اکنون ما مدرسه نداشیتم باید برای ادامه تحصیل سه کیلومتر راه روستای همجوار را طی می کردیدم تا به مدرسه دیگر برویم .
وی افزود: در فصل سرما با بارش باران و برف نمی توانسیتم به روستای مجاور برویم در این صورت مجبور می شدیم ترک تحصیل کنیم و مثل بچه های بزرگ تر از ما که مدرسه نداشتند، بی سواد باشیم.
یکی دیگر از دانش آموزان که در پایه سوم تحصیل می کند، اظهار کرد: فکر می کردم برای این روستای دور دست هرگز مدرسه دایر نشود ولی خوشبختانه امروز با همت دولت صاحب مدرسه و معلم سخت کوش و مهربان هستم.
به گزارش ایرنا، روستای بدرآباد در شهرستان پیرانشهر از توابع بخش مرکزی قرار دارد و در 35کیلومتری شهر پیرانشهر قرار دارد.
این روستا در دهستان منگور غربی قرار داشته و بر اساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن 71 نفر با 10 خانوار می باشد.
شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که با کشور عراق همسایه است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.