محمد خلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حین ماموریت گشت و کنترل، ماموران یگان حفاظت در ارتفاعات قوشچی با سه نفر متخلف شکار غیر مجاز کبک مواجه شده و متخلفان را دستگیر و اسلحه های شکاری آنان را ضبط کردند.
وی گفت: از سه قبضه اسلحه شکاری کشف شده یک قبضه آن قاچاق بوده که پرونده هر سه متخلف پس از تکمیل، جهت رسیدگی تحویل مقام قضایی شد.
وی با اشاره به دستگیری سه متخلف دیگر در محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در حین گشت و کنترل در منطقه مصب رودخانه نازلو در داخل حریم پارک ملی دریاچه ارومیه با سه نفر متخلف در حین شروع به شکار مواجه شدند.
خلیلی بیان کرد: ماموران بلافاصله متخلفان را دستگیر و ادوات شکار آنها را ضبط و جهت طی مراحل قانونی تحویل مقام قضایی کردند.
خلیلی شکار هر نوع پرنده در سراسر استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هیچ گونه پروانه شکار پرنده در سال جاری صادر نکرده است.
وی از عموم شکارچیان استان خواست تا به علت خطر احتمال وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان از اقدام به شکار خودداری کنند.
به گزارش ایرنا هم اکنون هفت منطقه شامل منطقه حفاظت شده مراکان خوی، پارک ملی دریاچه ارومیه، اثر طبیعی ملی غار سهولان، منطقه حفاظت شده جنگلهای میرآباد سردشت، پناهگاه حیات وحش کانی برازان، دشت سوتاو و حمامیان بوکان و منطقه حفاظت شده نوروزلو تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.