عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تا پایان سال جاری آیین نامه مشمولین قطعه مشاهیر در آرامستان ارومیه تدوین می شود.

محمدرضا علیزاده امامزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه سال 92 مصوبه ایجاد قطعه مشاهیر درارومیه به تصویب رسید افزود: به منظور تسریع در اجرای شدن این مصوبه به مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ابلاغ شده که تا پایان سال جاری جهت تدوین آیین نامه مشمولین قطعه مشاهیر در آرامستان ارومیه اقدام کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: در تدوین این آیین نامه شاخص شناخت اصحاب فرهنگ و هنر شهر ارومیه و مرجع تصمیم گیری برای تشخیص تدفین هنرمندان در قطعه مشاهیر وتعیین خدمات رایگان برای پذیرش مشاهیر در آرامستان لحاظ می شود.

علیزاده گفت: هنرمندان افراد فرهیخته ای هستند که عمر خود را برای تعالی فرهنگ و هنر کشورمان گذاشته اند و در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند همین دلبستگی می‌طلبد جایگاه ابدی شایسته و درخور آنان در شهر ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که برای ایجاد قطعه مشاهیر در ارومیه با آن مواجه بودیم، مشکل کمبود ظرفیت در باغ رضوان این شهرستان بود که با توجه به الحاق زمین 90 هکتاری به باغ رضوان در سال آینده برای ایجاد قطعه مشاهیر مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان این که مساحت این زمین به طور کامل مشخص نشده است، افزود: قطعه مشاهیر ارومیه برای 100 سال آینده این شهر پیش بینی شده است.
انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.