قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در این جلسه گفت: حفظ هویت نام های جغرافیایی که در حکم شناسنامه کشور، ملت و بخش مهم از فرهنگ، تاریخ و ارزش های معنوی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده اند، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تغییر نام واحدهای جغرافیایی فقط در موارد استثنایی و آن هم با در نظر گرفتن همگرایی، وحدت ملی و با حفظ ریشه و هویت تاریخی و فرهنگی مجاز است.
علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه نام گذاری استان نیز در این جلسه به تشریح دستورالعمل جدید نام گذاری تقسیمات کشوری پرداخت و افزود: نظیر این کارگروه در همه شهرستان های استان تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه پیشنهادات کارگروه های نامگذاری تعدادی از شهرستانها در مورد تغییر و یا اصلاح نام 16 روستا و یک شهر مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت که تعدادی از این پیشنهادات تایید و جهت بررسی و طی مراحل قانونی به وزارت کشور ارسال می شود و تعدادی هم جهت بررسی کارشناسی به جلسات بعدی موکول شد.
بر اساس ماده 13 قانون تعاریف، ضوابط تقسیمات کشوری ماده 21 آئین نامه اجرایی هر گونه نام گذاری و تغییر نام عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری اعم از روستا، شهر، بخش، شهرستان، عوارض طبیعی و جزایر بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات دولت است.
7126/2093**خبرنگار: نرگس موذنی حبشی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.