آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم ایران و آذربایجان غربی افزود: شخصیت برجسته ایشان برای زنان و مردان ایران اسلامی شخصیتی آشناست.
وی ادامه داد: ایشان قبل از انقلاب در ساماندهی مبارزها علیه طاغوت و همراهی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نقش ارزنده ایفا کرده است.
وی اضافه کرد: ایشان چه آن زمان که در قم بود و چه آن زمان که در تهران و در کنار امام راحل، روحانیان پیرو خط امام، فدائیان اسلام و جامعه روحانیت مبارز بود، به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی سال ها زندان را تجربه کرد، گفت: این مجاهد چهره ای صبور و مقاوم بود که در زیر شکنجه های جلادان پهلوی قرآن تلاوت می کرد.
آیت الله شبستری به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در شورای عالی انقلاب، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره پیرو رهبری و در کنار رهبری بوده و نقش موثری داشته اند.
آیت الله شبستری بیان کرد: اگرچه در برخی مسائل نظرهای متفاوتی داشتند اما این اختلاف نظرها در بعضی مسائل هرگز باعث نشد ایشان از اردوی انقلاب و از همگامی با انقلاب و همراهی با رهبر معظم انقلاب دست بردارد.
وی افزود: اگرچه به تعبیر رهبر انقلاب بعضی خناسان تلاش می کردند او را از همراهی با نظام منصرف کنند اما ایشان تا پایان عمر به امام و رهبری وفادار ماند و همواره در این مسیر حرکت کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری مجاهدت عصر روز یکشنبه در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.