به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه سلماس روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ابعاد شخصیتی این یار دیرین امام و رهبری گفت: ایشان از پیشتازان حرکت انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بود.
حجت الاسلام سید محمد موسوی افزود: وی عمر پربرکت خود را در راه ترویج اسلام، مکتب تشیع، آرمان های امام خمینی (ره) و اهداف رهبر معظم انقلاب سپری کرد.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان روحانی مبارز از شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: وی در راه تحقق آرمان های والای نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد و در طول عمر خود پشتیبان مردم ایران در تمامی رویدادهای مهم و سرنوشت ساز بود.
مسعود حاجی علیلو افزود: وی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت معمار کبیر انقلاب، راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و سال ها رنج مجاهدت را به جان خرید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه های مختلف از خود به یادگار گذاشت.
وی با تاکید بر اجرای مراسم های بزرگداشت در شان این یار انقلاب افزود: وی همواره در طول عمر خویش ستونی برای انقلاب و سرداری برای سازندگی بود و پیوسته در صف مقدم برای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی قرار داشت.
حاجی علیلو با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همانند شهید بهشتی مظلوم زیست و از مظلوم ترین چهره های سیاسی تاریخ معاصر بود، بیان کرد: رحلت ایشان با شهادت امیرکبیر مصادف شد و دیر یا زود تاریخ، حقایق در مورد این مرد تاریخ ساز را که خدمات وی به ایران گسترده تر از امیر کبیر بود را روشن می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد مراسم های بزرگداشتی در مسجد جامع سلماس، مسجد جامع تازه شهر و مساجد مراکز دهستان ها از روز سه شنبه با زمانبندی مشخص برگزار شود.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود و عصر دیروز / یکشنبه/ نوزدهم دی ماه دار فانی را وداع گفت.
7156/3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.