به گزارش ایرنا، کامبیز شاوله روز یکشنبه در حاشیه مراسم توزیع شیر در یکی از مدارس مهاباد اظهار کرد: شیر به عنوان یک ماده مغذی شامل ترکیبات اصلی از قبیل کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و آهن است که در رشد جسمی و فکری دانش آموزان بسیار مفید است و مصرف آن از دوران کودکی به افزایش تمرکز و حواس کمک می کند و موجب پیشگیری از بسیاری از بیماری ها همچون پوسیدگی دندان ها و استخوان ها در دوران بزرگسالی می شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: در مرحله اول در مدارس مهاباد حدود 33 هزار لیوان شیر در 30 مرحله در هر سه مقطع تحصیلی و در بین معلمان و کارکنان مدارس توزیع می شود.
شاوله همچنین با بیان اهمیت شیر در سبد تغذیه دانش آموزان، ادامه داد: در فاز دوم نیز در چند روز آینده بیش از 11 هزار شیر پاکتی استرلیزه که ماندگاری بیشتری را دارند در مدارس روستایی این شهرستان توزیع می شود.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس نیز گفت: شیر باید در وعده های غذایی دانش آموزان گنجانده شود چون سرشار از انرژی و حاوی بسیاری از ویتامین هاست و به عنوان غذایی کامل است بنابراین باید بسیاری از مواد خوراکی مثل سوسیس، کالباس، چیپس و نوشابه که ارزش غذایی کمی دارند یا ارزش غذایی ندارند حذف شده و شیر جایگزین شود.
چاوشینی اظهار کرد: دانش آموزان باید در این سنین هر روز سه لیوان شیر مصرف کنند، هر لیوان شیر معادل 250 میلی لیتر است که حدود 315 میلی گرم کلسیم دارد و 30 درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند.
در شهرستان مهاباد بیش از 38 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و در مدارس شهری و روستایی در حال تحصیل هستند.
این شهرستان با بیش از 230 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.