سلیمان کاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت در مجموع 976 مورد واقعه ازدواج و 144 مورد طلاق ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال نرخ ازدواج به نسبت جمعیت در سال جاری در آذربایجان غربی 2 برابر طلاق و در کشور چهار برابر طلاق بوده است.
کاوه در خصوص افزایش تعداد ازدواج نیز گفت: سال گذشته در این مدت 949 مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده که این تعداد امسال 30 مورد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: پارسال در مدت یاد شده 161 مورد واقعه طلاق در پیرانشهر به ثبت رسیده بود که امسال این تعداد طلاق های ثبت شده در مقایسه با سال قبل 17 مورد کاهش یافته است.
رئیس اداره ثبت احوال پیرانشهر گفت: در 9 ماه سال جاری 2 هزار و 709 مورد ولادت در این شهرستان ثبت شده که سال گذشته این تعداد، 2 هزار و 979 مورد ولادت بود.
کاوه با اشاره به فراوانی نامگذاری نوزادان دختر و پسر تازه متولد شده در پیرانشهر، اظهار کرد: در این مدت در بین نوزادان پسر متولد شده نام محمد و در بین نوزادان دختر نام باران بیشترین فراوانی را دارند.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 363 مورد وفات در این شهرستان به وقوع پیوسته که سال گذشته این تعداد 334 مورد بود.
وی بیشترین علت مرگ و میر را در این شهرستان به خاطر بیماری های قبلی عروقی، سرطان و تومورها و حوادث عنوان کرد.
شهرستان مرزی پیرانشهر با 123 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.