جواد زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مصرف صحیح آب از راه های احیای دریاچه ارومیه محسوب می شود، افزود: پرداختن به مفاهیم و موضوع های روز اجتماعی توسط کودکان در قالب خلق آثار هنری ارزش های فرهنگی جامعه را برای آنان ملموس و مشخص می کند.
وی اضافه کرد: این فعالیت ها می تواند ارزش های ایرانی اسلامی را در نگاه کودک برجسته و حس مسئولیت پذیری آنان در مقابل چالش های زندگی را تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه نقاشی فعالیتی نامحدود در جهت کشف طبیعت، تجربه ای تازه در دنیای ناشناخته و وسیله ای برای بیان احساس، حالات درونی و اندیشه های کودک است، ادامه داد: کودک در خلق نقاشی، همگام با فرهنگ جامعه خود قدم برداشته و در حل مسائل، خود را شریک می کند.
زاهدی اظهار کرد: مربیان هنری مراکز کانون، ساعات اولیه کارگاه های نقاشی را به توضیح پیرامون موضوع مورد نظر با شیوه های جذاب و خلاق و متناسب با گروه سنی مخاطبان خود می پردازند.
وی افزود: مربیان زوایای مختلف موضوع دریاچه ارومیه را با استفاده از روش های خلاقانه همچون تصاویر، فیلم و کارت های مختلف به کودکان آموزش داده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زیادی از این آثار نقاشی در اردوگاه معلم ارومیه به نمایش درآمد، ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال نیز تعداد چشمگیری از نقاشی های کودکان و نوجوانان با موضوع آب در گالری مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفت.
زاهدی بیان کرد: امسال 27 اثر نقاشی اعضای مراکز کانون استان با موضوع آب به هشتمین مسابقه بین المللی دوسالانه نقاشی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با موضوعات آب و آزاد برگزار شده بود، ارسال شد.
وی افزود: در این مسابقات 2 اثر از مهاباد نشان طلا، یک اثر از بوکان نشان نقره و یک اثر از چالدران دیپلم افتخار گرفته بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: میزان تاثیرگذاری این آثار نقاشی در طرز تفکر و نگرش کودکان در کوتاه مدت ملموس نیست اما پرداختن آنان به این مسائل مهم آشناکردن غیرمستقیم و تاثیرگذار آنان با پدیده های طبیعی و ارزش های اجتماعی را منجر می شود.
وی افزود: طبیعت و اتفاقات مربوط به پدیده های اجتماعی بهترین سوژه برای نقاشی کودک است زیرا در بطن آنها نکته های اخلاقی و تعلیمی بسیاری وجود دارد که کودک از طریق تصویرسازی با مضامین آنها ارتباط برقرار می کند.
به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو هم اکنون با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان استان فعالیت می کند.
7129/ 2093** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.