رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ظرفیت های والدین در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی رویکرد اصلی و حاکم بروزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدرضا ولی زاده در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان سلماس به همراه رییس و معاونین آموزش وپرورش سلماس با اشاره به لزوم مشارکت اولیا در امور مختلف آموزشی و پرورشی مدارس، گفت: انجمن اولیا و مربیان می توانند نقش فعالی در جلب مشارکت اولیا در مدارس داشته باشند.

ولی زاده اظهار کرد: مدرسه ای موفق است که در آن پیوند بین اولیا و مربیان به طور فعال برقرار باشد و در آئین نامه ها و مستندات قانونی آموزش و پرورش نیز شرح وظایفی داریم که ناظر برنقش برنامه ریزی و برنامه های تصویبی والدین در زمینه فکری، پرورشی و آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های والدین در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی رویکرد اصلی و حاکم بروزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا است و بنا به قوانین درج شده در آئین نامه های موجود انجمن های اولیا و مربیان باید با حضور حداکثری والدین و در همه امور پرورشی و آموزشی و دیگر زمینه ها مشارکت کنند.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: در جهت استفاده از نظرات مشورتی انجمن اولیا و مربیان در تصویب برنامه های مختلف مدرسه، مدیرمدرسه باید تمامی امور یکساله  اداره مدرسه را در ابتدای سال مطابق با استانداردهای تعیین شده و پس ازتشکیل انجمن اولیا و مربیان به آنها ارائه دهد و موافقت آنها را نیز اخذ نماید.

رسول موسی زاده مدیر آموزش و پرورش سلماس نیزبا تاکید بر منشا اثر وجود انجمن اولیا و مربیان در مدارس و سیستم آموزش و پرورش، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیران ستادی و مدارس بر مشارکت پذیری هرچه بیشتر اولیا و عوامل اجرایی مدارس در جهت پیشبرد برنامه های مختلف فرهنگی، پرورشی و آموزشی و رشد اخلاقی و آموزشی دانش آموزان است.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.