مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کامیار داهیم در در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان گفت: انجام آزمایش های پی در پی در استان بیانگر منفی بودن تمامی نمونه های ارائه شده به دامپزشکی از نظر سویه های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی اظهار کرد: همزمان با نمونه برداری از مزارع و مرغداری ها و نیز مناطق زیست پرندگان در آذربایجان غربی، اکیپ های دامپزشکی استان در کشتارگاه ها نیز حضور داشته و بر سلامت مرغ ها و پرندگان کشتار شده نظارت مستقیم دارند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای دستیابی به گزارش های دقیق و قابل استناد در این زمینه چندین مورد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب ها و زیستگاه های حیات وحش انجام داده است.

داهیم گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی، خبرگیری و بازدیدهای روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی نیز از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه در سالجاری بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: پایش در زمینه بیماری های طیور در مرغ بومی در سطح وسیعی انجام می شود چرا که این مرغ ها می توانند منشا مهمی برای بیماری آنفلوآنزا باشند.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.