عزیز سهندی روز شنبه در آیین آغاز به کار مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) ارومیه افزود: این کمک ها در قالب طرح های خیریه شامل اکرام ایتام، محسنین، پرداخت صدقه، پرداخت کمک های ازدواج و جهیزیه و کمک های موردی بوده است.
وی اظهار کرد: 34 مرکز نیکوکاری در استان در حوزه های مشارکتی و حمایتی فعالیت می کنند و امسال 62 میلیارد ریال کمک مالی از طریق این مراکز برای کمک به نیازمندان جمع آوری کرده ایم.
وی اضافه کرد: 50 هزار خیر آذربایجان غربی از طریق این مراکز این میزان کمک مالی را انجام داده اند که کمک های جمع آوری شده به 120 هزار نیازمند اهدا شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 130 هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هستند که از این تعداد چهار هزار خانوار فاقد مسکن و یک هزار و 500 نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه هستند.
به گزارش ایرنا، مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) با همت خیرین و نیکوکاران آذربایجان غربی در ارومیه آغاز به کار کرد.
این مرکز با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان با استفاده از مشارکت خیرین بخش انزل شمالی راه اندازی شده و در پنج روستای این منطقه فعالیت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 140 هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و خیران این استان نقش مهمی در تامین برخی از هزینه های آنان دارند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از نخستین نهادهایی است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان امام راحل در اسفند سال 57 راه اندازی شده است و برکت های آن با گذشت چندین دهه روز به روز برجسته تر می شود.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.