اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بعدازظهر امروز، امواج کم‌دامنه و ضعیف بارشی مناطقی از استان را فرامی‌گیرد که با خود بارش خفیف باران پراکنده را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت تا روز پنج‌شنبه در استان تداوم خواهد داشت اضافه کرد: فعالیت این امواج کم‌دامنه و ضعیف بارشی در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی بیشتر از مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

وی افزود: با خروج این امواج، آذربایجان‌غربی پایان هفته آرامی خواهد داشت و این وضعیت پایداری آب و هوا تا پایان هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت و تنها پدیده خاص در این مدت روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته اشنویه با دمای چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان بود.

«محمدپور»، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین هشت و ۲۰ درجه و مهاباد نیز بین ۶ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.