یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای حمایت بیشتر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مهلت پرداخت دو ماهه‌ای برای حق بیمه اسفندماه ۱۳۹۸ آنها درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در صورت تمدید بیمه توسط اعضاء در مهلت ذکر شده، سابقه بیمه‌ای اعضای صندوق بدون وقفه بوده و نیاز به واریز مابه‌التفاوت و یا جریمه نخواهند شد.

وی بیان کرد: این دسته از بیمه‌شدگان باید ابتدا  نسبت به تمدید یکساله بیمه خود بر اساس حق بیمه سال ۱۳۹۹ اقدام کرده و سپس حق بیمه یک‌ماهه مربوط به اسفندماه را بر اساس حق بیمه‌های سال گذشته واریز کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: حق بیمه سال جاری ماهانه ۲۷۵ تا ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده است که به صورت سالانه و یا به‌صورت اقساط ۶ و ۳ ماهه قابل پرداخت است.

«معزز» بیان کرد: محدوده سنی عضویت در صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و با ارسال پیامک نام شهرستان به سامانه ۳۰۰۰۲۷ کد کارگزاری‌های شهرستان و با ارسال کدکارگزاری به سامانه مذکور  مشخصات کارگزاری قابل دریافت است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.