مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه دراین آیین گفت: این سازمان بخش مهمی از تلاش‌های حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خود در سطح منطقه را با محوریت معلمان پیش خواهد برد و این مهم با شکل گیری هسته فکری از میان این فرهیختگان در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اینکه تعلیم و آموزش، انسان را درمسیر کمال هدایت می‌کند، ادامه داد: تعلیم و تزکیه در اندیشه‌های اسلامی و دینی، توامان در کنار هم ذکرشده است و فرآیند هدایت در مسیر سعادت، جزو ماموریت انبیای الهی بوده که با توجه به این امر، مقام و ارزش معلمان هم ردیف شغل انبیا ذکر شده است.

وی ادامه داد:‌ در حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو ۲ هزار و ۲۴۸ نفر فعالیت می‌کنند و ۵۵۶ نفر نیز در بخش پشتیبانی آموزش منطقه مشغول به کارهستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای جبران خدمات فرهنگیان و رساندن آن به به جایگاه اصلی انجام می‌دهد، بیان کرد:‌ نظام حکمرانی باید هم در حوزه سخت افزاری و هم نرم افزاری به آموزش و پرورش توجه بیشتر داشته باشد.

فرماندار شوط نیز در این آیین با تبریک هفته معلم به اقدامات دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این مدت سرانه ورزشی این شهرستان ۳.۵ برابر و عملیات احداث ۲۰ مدرسه در این منطقه اجرایی شد.

حسن عبداللهی ادامه داد: از این تعداد هشت مدرسه با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شده و ۱۲ مدرسه نیز در حال احداث است که تا مهر امسال افتتاح می شود.

شوط یک ازشهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است که در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.