یعقوب محمدخواه روز یکشنبه در دیدار با رییس اداره حفاظت محیط زیست و اعضای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار داشت: حمایت قضایی از گونه در حال انقراض «میش مرغ» و نیروهای یگان حفاظت اداره محیط زیست در دادگستری این شهرستان با قدرت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از محیط‌بانان می‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌های آنها را مرتفع سازد ادامه داد: این حمایت در راستای صیانت از گونه‌های در معرض خطر انقراض به ویژه میش مرغ و خطرهایی که محیط‌بانان در مقابله با سودجویی شکارچیان با آن روبرو هستند انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر این امر که حقی که همه ما در قبال طبیعت و جانداران داریم، ضرورتی قانونی و اخلاقی است، افزود: برای حمایت از محیط زیست به جمع بزرگ همیار افتخاری محیط زیست ملحق می‌شوم چرا که حفاظت از محیط زیست حمایت از آیندگان است.

«محمدخواه»، همچنین به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم به‌جای برخورد کیفری و مجازات‌های قانونی اشاره کرد و افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین برعهده مجموعه قضایی است و در این خصوص راهکارهایی مورد نظر است که با حضور کارشناسان حقوقی دو طرف مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان نیز در این دیدار گفت: بررسی و رسیدگی به پرونده‌های محیط زیست به صورت ویژه می‌تواند در امر صیانت و محافظت از عرصه‌ها و جانوران بسیار موثر باشد.

آوات بازیار ادامه داد: آخرین و مهمترین زیستگاه گونه نادر و در حال انقراض پرنده میش مرغ در سطح کشور در حال حاضر بوکان است که برای حفظ این‌گونه جانوری مهم همه مردم و مسوولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی از اعلام آمادگی حمایت رییس دادگستری در کمک به حراست از عرصه‌های زیست محیطی نیز قدردانی کرد.

بوکان که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است تنها زیستگاه پرنده نادر میش مرغ در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.