شیرین جهانگیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته‌های آموزشی برای مقاطع متوسطه اول و دوم نیز در قالب فیلم در اختیار مدارس قرار داده شده است تا نماینده شورای روستا با مراجعه به این مدارس جهت ارایه آن به دانش‌آموزان اقدام ‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه توجیهی مدیران مدارس عشایری با اولیای دانش‌آموزان افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۶ سری بسته آموزشی در قالب درسنامه‌ به مدارس ابتدایی ارایه شده‌ است.

وی اظهار داشت: اغلب دانش‌آموزان عشایری از بسته‌های آموزشی به صورت درس‌نامه که توسط راهبران تهیه و توزیع می‌شود، استفاده می‌کنند که طی زمان‌بندی خاصی توزیع آن بین دانش‌آموزان به صورت فرد به فرد انجام و نسبت به رفع مشکلات درسی آنان اقدام شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه تاکید کرد: در صورت لزوم، پیگیری‌های آموزشی نیز توسط معلم و اولیاء به صورت متقابل توسط ارتباط تلفنی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در مدارس عشایری اشنویه که فاقد اینترنت هستند اضافه کرد: در نخستین گام این دانش‌آموزان که به هیچ کدام از راه‌های اموزشی دسترسی ندارند شناسایی شده‌اند تا بسته‌های آموزشی در اختیار آنها قرار داده شود.

«جهانگیری»، گفت: در همین راستا با دهیاران و شوراهای روستا جلساتی تشکیل شده است ضمن آنکه  مدیرآموزگاران و آموزگاران نیز در روستاها حضور یافته و کلاس‌ها در فضای آزاد با رعایت نکات بهداشتی با تهیه ماسک و دستکش برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

چهار هزار و ۲۰۵ دانش‌آموز عشایری در این شهرستان وجود دارد که‌ از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۷ در مقطع ابتدایی و ‌هزار و ۱۰۰ نفر در مدارس متوسطه اول و ۱۸۸ نفر در متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.

در شهرستان مرزی اشنویه، ۱۳۴ مدرسه با ۶۸۰ کلاس درس وجود دارد که در مجموع ۱۴ هزار و ۹۷۷ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در آن تحصیل می‌کنند؛ یک‌هزار و ۱۶ معلم کار آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.