خالد رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش ورودی آب به مخزن سد، میزان دبی خروجی نیز برای حفظ حداکثر ظرفیت مخزن آن از روز گذشته به میزان ۹ مترمکعب بر ثانیه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم آب پشت سد مهاباد به ۱۸۴ میلیون مترمکعب رسیده است، ادامه داد: دبی وروی آب به مخزن سد در حال حاضر، ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ متر مکعب آب مازاد بر ظرفیت از این سد رها شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در مجموع ۸۲ میلیون متر مکعب آب از این سد به سمت دریاچه ارومیه رها شده که از این مقدار ۵۷ میلیون متر مکعب سهمیه سالانه بوده است.

رییس امور آب مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون تراز سد مهاباد، یک‌هزار و ۳۵۷ متر بوده که این میزان سه سانتی‌متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل برآورد شده است.

«رحمانی»، از شهروندان خواست تا نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست به علت اینکه این سد منبع آب شرب شهر مهاباد محسوب می‌شود نیز حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.