سیدجواد فیض‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان سوخت با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و آغاز فعالیت بخش کشاورزی در این منطقه و براساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی از طریق فروشندگی‌های مجاز توزیع شده است.

وی ادامه داد: فعالان و متقاضیان سوخت بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه Newtejaratasan و تکمیل اطلاعات درخواستی، نسبت به ثبت واقعی درخواست خود جهت دریافت سهمیه سوخت موردنیاز خود اقدام کنند.  

وی بیان کرد: با توجه به مرز مشترک منطقه میاندوآب با کشور عراق و اختلاف فاحش قیمت فرآورده نفت گاز در آن کشور نسبت به ایران، با ایجاد وحدت رویه، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت‌های لازم از تضییع حقوق صاحبان ادوات کشاورزی در تامین سوخت مورد نیازشان و همچنین قاچاق فرآورده‌های نفتی جلوگیری شده‌است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب ابراز امیدواری کرد: با تامین به موقع سوخت بخش کشاورزی، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش بخش کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی و رشد اقتصادی منطقه در سال جهش تولید بود.

«فیض‌حسینی» با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵ هزار دستگاه تراکتور و بیش از سه هزار دستگاه کمباین فعال، از همکاری صاحبان ادوات کشاورزی و اداره‌های جهاد کشاورزی در هشت شهر جنوب استان آذربایجان‌غربی و دیگر سازمان‌های ذیربط در رابطه با روند تخصیص سهمیه سوخت ادوات کشاورزی قدردانی کرد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با واقع شدن در جنوب آذربایجان‌غربی به مرکزیت شهرستان میاندوآب، دارای هشت ناحیه مرکزی و ۹۱ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مشتمل بر ۳۲ جایگاه تک منظوره سوخت مایع، ۳۸ باب جایگاه 2 منظوره سوخت مایع و گاز طبیعی فشرده شده، ۲۱ باب جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی، ۲۵۳ باب فروشندگی نفت سفید و نفت‌گاز شهری و روستایی و ۱۸ باب تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع است.

این منطقه یکی از مناطق ۳۷ گانه نفتی کشور است که وظیفه تامین و توزیع سالانه حدود یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع و حدود ۴۰ هزار تن گاز مایع (LPG) را به عهده دارد؛ این منطقه همچنین دارای یک باب انبار نفت با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.