اقصی نخشی‌پور روز سه‌شنبه در آیینی که به مناسبت سالروز تشکیل شوراها (نهم اردیبهشت) برگزار شد اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت با تصویب مصوباتی که مبتنی بر آگاهی و روشنگری است به ارایه خدمات و همچنین انتقال قوانین و ساختارها به جامعه اقدام می‌کنند.

وی از شوراهای شهر و روستا به عنوان تجلی مردم‌سالاری دینی و از دستاوردهای ارزشمند انقلاب یاد کرد و گفت: شوراها باید تلاش کنند از هرگونه تخریب و بیان مطالب التهاب‌آمیز که موجب بروز خللی در همبستگی جامعه می‌شود خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از وظایف شوراهاست، افزود: شوراها باید با شناسایی مشکلات و تنگناهای موجود در شهر و روستاها، طرح مطالعاتی و راهکار اجرایی تدوین کنند.

فرماندار سردشت گفت: در قرآن بارها بر تعاون و اهمیت مشورت تاکید شده است به همین دلیل انتظار داریم با استمرار بر همدلی و همراهی در بین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد توسعه همه‌جانبه این شهرستان باشیم.

نخشی‌پور اضافه کرد: توسعه و پیشرفت هر منطقه مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است و مهمترین ملاک توسعه یافتگی هر شهر نشاندهنده عملکرد شوراهای اسلامی است از اینرو هر اندازه اقدامات بهتری در این زمینه انجام شده باشد شوراها در وظایف خود موفقتر بوده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر سردشت نیز در این مراسم با بیان اینکه شوراهای اسلامی پشتوانه دولت و دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم هستند اظهار داشت: نهادینه شدن مشارکت مردم در اداره کشور، شهرها و روستاها در قالب شوراهای اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

عثمان محمودپوری اضافه کرد: شوراها در صف مقدم نیازهای مردمی هستند که با رصد دقیق انتظارات، در جهت انعکاس به مسوولان و تصمیم‌سازی‌ها آن را در عرصه شورا به اجرا می‌گذارند.

وی افزود: امسال با همراهی‌خوب  فرماندار و دیگر مسوولان، برخی طرح‌های اساسی و زیرساختی در این شهرستان اجرا و به اتمام رسید که نقش مهمی در ساماندهی ترافیک و آرامش شهروندان داشت.

در این مراسم دیگر اعضای شوراهای شهر و روستا در زمینه بازبینی بر اختیارات و نحوه نظارت شوراها بر عملکرد سایر ادارات در چارچوب قانون، برخورد با دخالت‌هایی که بر ارایه خدمات و کار شورا تاثیرگذار است، مشکل توزیع برخی اقلام و نهادهای کشاورزی و دامی در روستاها، نظارت بر حفاظت از اراضی ملی، عدم اجرا و تایید برخی مصوبه‌های شوراها و تجمیع برخی روستاهای فاقد دهیار مطالبی را بیان کردند.

سردشت دارای ۲ بخش مرکزی و وزینه با ۲۷۱ روستای دارای سکنه است که به علت پایین بودن شاخص‌های توسعه یکی از محروم‌ترین مناطق آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌روند.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای عراق در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.