روژان قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تداوم این وضعیت در سردشت حاصل همکاری اقشار مختلف مردم این شهرستان در زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی و همچنین اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با گسترش بیماری کرونا است.

وی اضافه کرد: رصد بیماران مبتلا به کرونا و اقدامات لازم برای مقابله با شیوع این بیماری در سردشت با توجه به وجود ۴۰۰ جانباز شیمیایی این شهرستان از حساسیت زیادی برخوردار است و تلاش‌ها برای مهار و مقابله با این بیماری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی در خصوص میزان آمادگی سردشت و تعداد تخت‌های بیمارستانی آن بیان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان دارای ۱۲۰ تخت فعال است و یک بیمارستان صحرایی با ۲۸ تخت فعال در محوطه این مرکز درمانی و در ۲ بخش مخصوص مردان و زنان راه‌اندازی شده که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: یکی از جانبازان شیمیایی این شهرستان که بانویی ۶۲ ساله بود، به بیماری کرونا مبتلا شده بود که پس از بهبودی از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان ترخیص شد.

«قادری» اظهار داشت: ۲ جانباز شیمیایی دیگر نیز از جمله موارد مشکوک به بیماری کرونا بودند که پس از آزمایش، جواب آزمایش آنان منفی بود و همچنین جواب آزمایش یکی دیگر از جانبازان شیمیایی این شهرستان نیز که بیماری قلبی داشت و فوت کرد، نیز منفی اعلام شده است.

وی از شهروندان سردشتی خواست در این ایام نیز همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از دید و بازدید و سفر به شهرستان‌های درگیر با بیماری کرونا خودداری کنند.

هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و هزاران نفر در معرض گازهای سمی قرار گرفتند؛ همین امر حساسیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان را بالا برده بود زیرا در صورت شیوع، تعداد بسیار زیادی از جانبازان شیمیایی سردشت تحت تاثیر قرار می گرفتند.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و افزون بر ۷۰ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.