خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه توسط کارکنان این اداره برنامه‌ریزی شده بود و در منطقه «باسک کولسه» از توابع بخش مرکزی که یکی از تفرجگاه‌های طبیعی شهرستان بوده، اجرا شد. 

وی بیان کرد: دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای حفظ محیط زیست توسط آحاد جامعه و سوق دادن مردم به سمت کاهش تولید پسماند و همچنین جلوگیری از تخریب بیشتر نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: این نامگذاری نشان از اهمیت حفظ زمین به عنوان شاخص اصلی توسعه پایدار است زیرا تنها یک زمین برای زیستن وجود دارد و باید در حفظ آن به عنوان امانتدار آیندگان کوشا باشیم.

سردشت دارای ۱۵۰ هزار هکتار مساحت بوده که یک منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۱ هزار هکتار را نیز در شهر میرآباد در خود جای داده است.

این شهرستان با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی و در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه های گیاهی سطح شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

با توجه به اهمیت حفاظت از گونه‌های زیستی در سال ١٩٧٠ روز ٢٢ آوریل روز جهانی زمین نام‌گذاری و این روز از سال ١٣٧٨ وارد تقویم رسمی کشورمان شد. ‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.