به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در یکصد و چهارمین جلسه شورای تأمین مسکن استان با بیان اینکه اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت در دست رسیدگی و بررسی دولت است، افزود: وزارتخانه‌های مختلف بویژه وزارت راه و شهرسازی متولی پیگیری این امر هستند که با تأمین زمین مناسب و سرعت بخشیدن به ساخت مساکن و در اختیار قرار دادن آن به دهک‌های میانی مردم، شرایط مناسبی برای زندگی مردم فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی انتخاب محل مناسب برای این طرح را مهم دانست و گفت: کمیته تأمین زمین برای این طرح تشکیل شده و با بررسی زمین‌ها و محل‌های پیشنهادی و شناسایی موقعیت آنها و تغییر مالکیت در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد.

رحمانی گفت: در برخی شهرستان‌ها مطالعات لازم برای فاز اول انجام گرفته و با تصویب در شورای تأمین مسکن و معرفی زمین‌ها، متقاضیان می‌توانند با پرداخت قسط اول ساخت مساکن اقدام ملی را آغاز کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به برنامه اجرایی حوزه املاک و حقوقی در سال ٩٩، تأمین مسکن اقشار ویژه و واگذاری اراضی با کاربری مسکونی را مهم‌ترین اقدام عنوان کرد و گفت: واگذاری اراضی غیرمسکونی با اولویت طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی به مساحت ٢۵ هکتار از دیگر اهدافی است که امسال در راستای تحقق جهش تولید و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

محسن حمزه لو ادامه داد: بر اساس تدوین برنامه اجرایی حوزه املاک و حقوقی پیش‌بینی شده اخذ سند اراضی ملی در داخل محدوده به مساحت ١٠ هکتار و تحصیل اراضی به مساحت ١٠٠هکتار اجرا شود.

وی افزود: تعیین تکلیف اراضی تصرفی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اخذ اسناد تک‌برگی اراضی دولتی و صیانت از اراضی و به‌روز رسانی بانک اطلاعات زمین از دیگر اقدامات است که در تدوین برنامه اجرایی این حوزه لحاظ شده است.

حمزه لو اضافه کرد: طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.