علیرضا مظفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، در این مدت ۶ هزار  ۸۹۲ فایل دروس رشته های مختلف توسط اساتید در سامانه آموزش مجازی دانشگاه ارومیه بارگزاری شده است.

وی با بیان اینکه با انتشار اطلاعیه‌های آموزشی نقیصه‌ها و اشکالات آموزش مجازی را تا حدود زیادی برطرف کرده‌ایم، اظهار کرد: تا روزهای پایانی فروردین، ۶۲ هزار و ۹۷ درس دانشجو در سامانه مجازی دانشگاه ارومیه فعال شد که رقم بسیار قابل توجهی  است.

وی از بهره مندی ۹ هزار دانشجوی دانشگاه ارومیه از سامانه آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: این دانشجویان مطالب درسی مربوط به خود را به صورت دانلود فایل یا شرکت در کلاس مجازی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه با بهره‌گیری از تجربه موفق سایر دانشگاه‌ها، سامانه آموزش مجازی را از یک شرکت خریداری و از ابتدای امسال جهت بارگزاری محتوای درسی بر روی سایت دانشگاه قرار داد، بیان کرد: هفته گذشته از شرکت ارائه‌دهنده این سامانه خواستیم که بازنگری مجددی را در سامانه داشته و اشکالاتی همچون وجود مورد دروس غیرمرتبط را رفع کند که این اشکالات هم در حال رفع است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه در مورد نحوه برگزاری درس‎های عملی و آزمایشگاهی نیز گفت: اگر امکان داشته باشد، برگزاری درس‌های عملی را به فصل تابستان موکول می‌کنیم و اگر امکان اجرای این مساله وجود نداشته باشد، دانشجویان باید این درس‌ها را در ترم آینده و در کنار دروس دیگر خود بگذرانند.       

مظفری در خصوص جلسات دفاع پایان‌نامه یا رساله دکتری اظهار کرد: با فراهم کردن امکانات لازم دانشجویان مقطع دکتری با در اختیار داشتن گواهی سلامت، به صورت حضوری از رساله خود دفاع می کنند ولی در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، سامانه‌ای مجازی در این خصوص به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که دانشجو بدون حضور فیزیکی در دانشگاه، جلسه دفاع خود را برگزار کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ارومیه یکی از دانشگاه های پیشرو کشوردر خصوص آموزش مجازی در زمان شیوع بیماری کرونا بود و هزاران جلسه آموزش مجازی در این دانشگاه برگزار شده است.

دانشگاه ارومیه که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، هم اکنون دارای بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.