به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در نشست هماهنگی پرداخت خسارت بیمه به واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله قطور با تاکید بر اینکه اجرای دقیق تفاهم نامه منعقد شده با بیمه در خصوص بیمه اماکن روستایی در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی مورد پیگیری مدیریت استان است افزود: اقدامات کارشناسی بیمه در قطور قابل قدردانی است اما انتظار می‌رود با اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه خسارت واحدهای آسیب دیده منطبق بر واقعیت‌ها و به درستی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۵۰ میلیارد ریال از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت برآورده شده، پرداخت شده است افزود: هفته آینده ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز به حساب مالکین واحدهای خسارت دیده پرداخت می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه ارزیابی درست از میزان خسارت‌های وارده به اماکن روستایی و اجرای دقیق تفاهم نامه منعقد شده با بیمه مورد تاکید مدیریت استان است تصریح کرد: خسارت‌های واریزی به حساب مالکین تا زمان شروع مراحل بازسازی قابل برداشت نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در واحدهای مسکونی که آوار برداری تمام شده، عملیات بازسازی شروع شده است.

چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتاً شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها رأس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.