اردلان محمدپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی، بارش‌ها در بیشتر مناطق استان طی روزهای پایانی هفته تداوم داشت که در شبانه‌روز گذشته پیرانشهر با ۱۹.۲ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر کشور بود.

وی افزود: در این مدت بارش باران در اشنویه به ۱۸.۲ میلی‌متر، مهاباد به ۱۷ میلی‌متر و نقده نیز به ۱۴.۸ میلی‌متر رسید که این سه شهر به ترتیب پربارش‌ترین شهرهای کشور بعد از پیرانشهر بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت بارش‌ها در میاندوآب ۱۰.۵ میلی‌متر، سردشت ۵.۵ میلی‌متر، بوکان ۴.۳ میلی‌متر و ارومیه نیز ۳.۷ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این شرایط باران طی امروز و فردا به صورت بارش پراکنده باران تداوم خواهد داشت و از روز دوشنبه با ورود سامانه جدید بارش‌ها در مناطق شمالی استان آغاز می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی شبانه‌روز گذشته ارومیه با حداقل دمای یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت حداکثر دمای هوای ارومیه به هفت درجه سانتی‌گراد رسید و هوای مهاباد نیز بین چهار و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.