به گزارش خبرگزاری مهر، احد یوسفی در این زمینه اظهارکرد: با توجه به اینکه احتمال آلوده بودن زباله‌های خشک تفکیک شده در منازل وجود دارد بنابراین از شهروندان می‌خواهیم زباله‌های خشک خود را تا اطلاع ثانوی تفکیک نکنند.

وی ادامه داد: تفکیک زباله‌ها در منازل می‌تواند احتمال آلودگی را به ویژه در انبارهای جمع آوری ضایعات به میزان زیادی افزایش دهد.

یوسفی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ارومیه فعالیت تمامی غرفه‌های تفکیک زباله در ارومیه برای جلوگیری از شیوع کرونا متوقف شده و از همه شهروندان خواسته شده زباله‌های خود را تفکیک نکنند و زباله‌ها را فشرده و آبگیری کرده و جلو درب منازل بگذارند تا مستقیم دفن شوند.

وی با بیان اینکه تمامی زباله‌های خانگی ارومیه به صورت مستقیم درسایت نازلو دفن می‌شوند یادآور شد: ممکن است فرد آلوده‌ای به ویروس کرونا در منزل باشد و آلودگی از طریق زباله‌ها منتقل شده و زباله گردهایی که بدون استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده آنها را برداشت می‌کنند به این ویروس مبتلا شوند.

یوسفی بااشاره به اینکه زباله و به ویژه زباله‌های بیمارستانی یکی از موارد انتقال ویروس کرونا است عنوان کرد: زباله‌های بیمارستانی تفکیک شده حمل و با پودر آهک به روش‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.